Friday, July 30, 2010

julai yang padat....ramadan yang bakal tiba....

salam pembuka bicara....acapkali dibuka blog ini tp tak tertulis sikit pon cerite even byk yg nk aku kongsikan...sama cam tajuk kt atas....bulan julai 2010 memberi pengalaman baru buat aku...julai tahun ini aku sgt bz....sekurang2nye utk diri aku la...ini antara kronologi/peristiwa2 yg berlaku sepanjang bulan julai....


1) 4 julai telah diadakan sukan sekolah...phewwww.....sgt pnt okeh...sbb thn ini rezeki aku lebe, smakin byk tgggjwb utk dipikul...thank you ALLAH atas kurniaan rezeki ini (sure pembace tertanya2 apakah kaitan diantara sukan dan rezeki lebe???) biarkan saje sbb mls lak aku nk explain hahaha...


2) 11 julai ade family day kt taman perumahan yg aku tinggal ini...join la sbb jrg dpt bersosial dgn ahli rukun tetangga....maklum la bajek career woman hihihi....


3) 16-18 julai ade perkhemahan bersepadu unit beruniform....as usual xkn la goyang kaki tanpa sebarang tanggungjawab kan....so here aku hanya dilantik sbg ajk kecil2 lan jek....perkhemahan menyeronokkan bg aku...aku pon musykil asal la ssh no nk ajk bdk2 zmn ini g camping...mereka lg suke melepak tepi longkang surau drpd merase adventure night walk contohnye....


4) 24 julai ade program yg dinamakan JUJ dimana tempat kerja ku dipilih sbg tn rumah....tak sume org terlibat, tp sbg insan bertuah aku skali lg terpilih utk melaksanakan tgggjwb sbg ajk kecil2 lan lg....layankn aje slagi hayat dikandung bdn...


5) 31 julai (akan datang) sbg penutup bulan ini akan diadakan mesyuarat kali ke brp ntah....skali lg aku sbg penjawat awam layankan aje....mode...saya yg menurut perintah....


aku sbg hamba Allah berusaha utk tdk merungut dgn rezeki2 yg telah dikurniakan kpd aku....berusaha jgk utk menyempurnakan segalanya dgn baik...tp dah nama INSAN mmg tiada yg sempurna....cume aku berharap org lain (termasuk diri yg menulih ni) jgn tau komplen jek....bwk2 la bersyukur....tambah2 lak kite da nk msk bulan yg penuh barakah ni....


doa aku....YA ALLAH....Engkau lindungilah aku dan keluargaku drpd hasad dengki org lain....tingkatkanlah iman kami, kesabaran kami serta peliharalah kami agar sentiasa berada di jalan Mu....Tuhan, aku mohon kekuatan darimu....

No comments:

Post a Comment