Tuesday, February 14, 2012

2012...

salam maulidurrasul....alhamdulillah masih diberi kesempatan meraikan hari besar kekasih Allah...even x semeriah tahun 2011...
  tahun 2012 dimulakan dgn bermalam di BGRC...sbb x berkesempatan bercuti kemana-mana maka aku telah mohon jasa baik kak lily utk menggunakan voucher beliau...dan km di BGRC pd mlm thn baru...nothing special malah x rase pape pon sambut thn baru cume berharap agar thn 2012 dpt menjadi insan yg lebe baik dlm segala segi...tmbh plak nak masuk three series ahaks....berbanding zmn dulu..ade jgk la excited nk countdown even kat umh je pon...di BGRC ade countdown so setelah sekian lama dpt jgk la tgk firework pompompom tgh mlm...aufa ngan aqil da lama zzzzz....kalo tak sure sonok layan ngan firework ngan aufa hiks...
   tahun 2012 juge membawa mkne yg tersendiri sbb aku ditukarkan ke sekolah lain....still terasa pahitnye ditukarkan...reason??? as usual ATAS KEPERLUAN PERKHIDMATAN...gini la kalu jd kuli....maleh ar nk komen lebe2...Tuhan maha mengetahui apa yg terbaik utk hambanya...benar ade hikmah pertukaran ini....sbb buat pertama kali dlm sejarah perkhidmatan aku kene mengajar kelas PEND. KHAS....mmg terkejut okey tp think positif mawarni....dgn pelajar PK ini byk aku blajo...Tuhan mahu yg terbaik utk hambanya sebagai mana kite mahu yg terbaik utk diri kita....dr kelas ini la aku cube mendalami apakah autisme...disleksia...hyperaktif as well as slow learner....smpai gi tnye pakcik google blog utk golongan ini...mereka mmg insan istimewa...perlu kesabaran yg amat tinggi utk mendidik mereka dan smpai saat ini aku masih cube mencari kaedah yg sesuai utk diguna sms dalam kelas...Tuhan beri aku peluang utk mengumpul pahala namun kalo tersilap langkah dosa la yg menimbun....aku berharap dan berdoa semoga diberi kekuatan...kesabaran...serta fikiran yg waras utk mendidik anak2 ini...sbb pe undang2 melindungi anak2 ini lebe dr yg lain...kdg2 terbabas jgk...yo la aku kan manusia bese...keampunan dr NYA selalu aku pohon...dan serasa aku sepanjang 5 thn berkhidmat sebagai GURU di MALAYSIA...marah aku pd student adelah marah2 sayang...jam2 tu je berapi tp at the end doa aku smoge pntu hati mrk dibuke utk menerima ilmu....bile mengajar bdk kelas akhir (bkn PK) mmg terdetik dihati xde kepuasan mengajar...mane taknye...80 minit dlm kelas, setengah jam je gune utk blajo...the rest byk utk kwln kelas...dpt ke bdk2 ni ilmu yg cube aku kongsikan??hanya DIA yg tahu....bdk kelas akhir mmg gitu...itu la realitinye....kdg kalo dorg ponteng...dr 30 org, tinggalla 15 org (kalo bernasib baik) dlm kelas...sedey wooo....mmg byk pengalaman sejak thn pertama jd cikgu ni...masing2 bg kenangan pd aku...moge2 aku ade dlm doa mereka...Tuhan, ampunkan hamba MU ini atas segala kekhilafan aku....mohon petunjukmu dlm menjalani kehidupan ini...

1 comment:

  1. ateh, baru jumpa blog ateh ni... kenapa dah lama tak update... ok miss u lotsa...

    ReplyDelete